پشتی سفره خانه، پشتی فرش دیواری، رویه پشتی

معرفی پشتی سفه خانه، پشتی فرش دیواری

پشتی سفره خانه، پشتی فرش دیواری، رویه پشتی

معرفی پشتی سفه خانه، پشتی فرش دیواری

انتخاب پشتی برای سفره خانه

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲ ق.ظ | hasan rezaei | ۰ نظر

پشتی فرش از قدیم الایام در خانه های ایرانی مورد استفاده قرار می گرفته است. در خانه های قدیمی اهمیت کیفیت پشتی دیواری ها بسیار بالا بوده به نحوی که در پر کردن مواد داخل آن دقت می شد و رویه پشتی هم دارای طرح های متناسب با فرش بودند. امروزه با ارائه انواع مبلمان راحتی و سلطنتی، جایگاه پشتی فرش ها کم رنگ تر از گذشته شده اند.

اما کسانی هم هستند که به دنبال دکوراسیون سنتی هستند و داشتن یکی پشتی دیواری خوب و با کیفیت برایشان آنقدر اهمیت دارد که مدت ها برای انتخاب و خریدش وقت صرف می کنند. برای انتخاب پشتی سفره خانه و یا پشتی فرش برای منزل ابید علاوه بر ظاهر به متریال داخل آن هم توجه نمود. پشتی ها در 5 کیفیت 440، 500، 700، 1000 و 1200 شانه بافت می شوند. هر چه شانه پشتی دیواری بالاتر باشد ریز بافت تر و دستباف گونه تر می شود و هر چه تراکم آن بالاتر باشد فشرده و سنگین تر می شود. سفره خانه ها معمولا از پشتی فرش 440 شانه و یا 500 شانه استفاده می کنند و برای منازل هم پشتی 1000 شانه و 1200 شانه پر طرفدارتر می باشد. رویه پشتی بیشتر بیان کننده زیبایی آن می باشد ولی علاوه بر زیبایی کیفیت هم می باشد که به مواد داخل آن بر میگردد. تا چند سال پیش از شن و ماسه و ضایعات و بعد از آن از کارتن برای پر کردن پشتی استفاده می شد که مشکلات زیادی بعد از استفاده کوتاه مدت در بر داشت. شکستگی به خصوص در گوشه های پشتی، بیرون ریختن مواد آن به صورت پودری، سنگینی بیش از حد وزن آن از معایب پشتی های سنتی بودند.

امروزه از فوم برای پر کردن پشتی استفاده می کنند. فوم ها به دو دسته معمولی و فشرده تقسیم می شوند. فوم های معمولی عمرشان به نسب فوم های تزریقی یا فشرده کمتر می باشد. فوم فشرده به هیچ عنوان شکسته نمی شود و برای استفاده طولانی مدت و مکان هایی که استفاده زیادی از پشتی فرش دارند گزینه مناسبی می باشد. پشتی سفره خانه در طرح های متنوع با زمینه رنگ های سنتی و مدرن تولید می شوند. لینک انواع پشتی فرش در این مطلب قرار داده شده تا عزیزانی که به دنبال پشتی سفره خانه هستند بتوانند انواع آن را دیده و سفارش دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی